Boomerang 2008 <3

Hemma igen :)
Kommer sakna alla underbara människor från lägret <3

Vi åkte till Singö tidigt på söndagsmorgonen och sen fick vi vänta på att en båt skulle ta oss till Vässarö.
När vi kommer dit och har hittat lägerplatsen börjar vi planera hur vi ska ha tälten och matplatsen.
Jag, Sandra och Nate kan inte ställa upp ett tält eftersom att Åseda har tältet vi ska sova i, så vi dansar till The Cha Cha Slide istället och hjälper till att bygga upp mattältet.

På eftermiddagen anländer grabbarna från Åseda (Kieron, Martin, David och Nisse) med sitt tält, vi slipper dock hjälpa till att ställa upp det, haha (A)
På kvällen går vi bort till ett place som heter Fladan, vi är då Sandra, Amanda, Kieron, David och jag, om jag inte minns helt fel. :P
Vi sitter och kollar på vattnet och snackar lite.
Invigningen den kvällen sög totalt också, såg ingenting och tråkigt så jag och Sandra la oss ner och slappade ett tag istället. :p

Under första dagen så skadar sig en jätte trevlig tjej från gbg, vid namnet Sofia, hon fick gå på kryckor i flera dagar. Vi skjutsade runt henne i en vagn under dem dagarna, det var rätt kul :)

En kväll är det kanotbio som vi har bestämt oss för att gå på, den blir en timma försenad och de får problem med det tekniska, det visar sig vara filmen Napoleon Dynamite, vilket är en av de mystiska filmer jag har sett.

På dagarna gjorde vi typ ingenting, istället för att gå på pogrampass låg vi i tältet och slappade, solade eller var och badade, det var riktigt skönt. :)


Ena kvällen var det midnattsbio och vi tänkte gå och kolla in den, men vi ångrade oss ganska snabbt när det var Den lilla sjöjungfrun :p

En dag hade min grupp och jag då såklart hand om maten, då stod jag och Martin från gbg och lagade maten inne i mattältet och lyckades slänga ihop två ganska lyckade maträtter enligt mig. De andra från gruppen hjälpte ju också till men det var mest jag och Martin som höll koll på det som var i kastrullerna. Han tänkte då slänga en blöt trasa i ansiktet på mig, vilket jag inte tyckte var så snällt. Men vi hade rätt kul ändå.
Den dagen sprang nästan hela våran by iväg på Capture the Flagjag och Martin från gbg tog disken också, vi hade intressanta diskussioner om kameror och annat, trevligt, trevligt. :)

Det var disco tre kvällar, två gånger i kapellet och en gång vid stora scenen.

Under första discot hoppade Dennis och Martin upp på altaret i bara kallingarna och dansade, lite lagom tokigt ;p

Det andra discot var ett regnbågsdisco och det hade väl lite med pride att göra och samma kväll var det trans-catwalk, tyvärr tog vi oss inte dit. :/
Under något av dessa discon hoppade tydligen Manne också upp på altaret, men han skulle tydligen ha gjort helikoptern, och jag är inte så säker på att jag skulle ha viljat se det :p

Träffade massor med mera människor också, massor med trevliga människor. :D

Sista dagen var det picknick för hela lägret, det var väldigt trevligt, det blev matkrig som vi dock inte var inblandade i och sen fick man semlor och då såg man flera som hade grädde i ansiktet. :p
Sista kvällen blev jag helt utskämd av mina kompisar vid namn: Sandra, Martin, Nisse, JennyKieron, Dennis och flera andra.
Under avslutningen så hade det varit fyrvererier och då hade jag skojat med min kompis Amanda och sagt att det påminnde mig om min födelsedag och då sa hon Grattis, på skoj. Detta hörde då alla killarna så de ställde sig i en ring runt mig och började sjunga för mig. Sen kom de på att vi skulle gå runt och låtsats som att det var min födelsedag så de drog med mig till en massa andra människor som vart typ tvingade till att krama, gratta och sjunga för mig.
Dennis drog också fram mig till en som vi kallar för Stekar-Glenn och sa att det var min födelsedag och att jag ville ha en kram och att jag tyckte att han var söt. (Vilket jag faktiskt inte tyckte :p )
De drog in mig i spelhallen och så fick jag ställa mig på en stol och så fick alla därinne sjunga för mig.
Jag gick och köpte en flaska vatten med Sandra, Amanda och Jenny och sen hittar alla killarna mig där och ställer sig och börjar sjunga för mig igen.
De drar också upp mig på en av de två scenerna och sjunger för mig och drar med hela publiken, pinsamt eller vad? :P

Men jag måste helt enkelt erkänna att jag inte hade kunnat fira en fejkfödelsedag på ett bättre sätt än med mina nya och gamla vänner som verkligen gör allt för att skämma ut mig, men också får en på ett så sjukt bra humör.
TACK! :D

Det hände mycket annat på lägret också, men jag orkar faktiskt inte skriva mer, vill ni veta mer får ni fråga :P

Tack alla underbara människor!

// Nemo

"Skit-i-balle-banan!" - Sades någon gång under lägret :p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0