Yrken

Har ni tänkt på en sak?
Som barn ville man ha många olika jobb.
Själv ville jag bli frisör, polis, vetrinär, lärare och skådespelerska.

Men även när man blir äldre vill man fortfarande ha många olika jobb.
För 3 år sedan ville jag bli inredare och sen ville jag bli klädesdesigner.
I åttan kom jag på att jag ville bli fotograf.
I nian ville jag bli fotograf, målare och så ville jag jobba vid kustbevakningen.

Idag vill jag fortfarande bli fotograf, men sen finns det ju annat som man vill prova på också.
Jag skulle vilja vara reseledare (hade inte kommit på det om det inte vore för martina :p )
I sommar skulle jag vilja jobba på Utö och sen vill jag söka jobb i olika klädesaffärer, (som emma vill göra nu :p)

Men framförallt vill jag bli fotograf, bröllopsfotograf tror jag att jag vill bli allra mest :p

Vad har ni velat bli? Och vad vill ni bli nu?

Kommentarer
Postat av: Emma

Vet hur du känner, känner likadant nu. För bara några månader sen var jag ju helt säker på att jag ville bli lärare och att jag skulle vilja ta ett sabatsår innan jag började plugga igen, men nu har jag helt ändrat inriktning. Nu vill jag börja plugga till civilekonom direkt efter gymnasiet. Så vet definitivt vad du pratar om och du har ändå mer tid än mig att bestämma dig...

2008-10-16 @ 19:15:49
Postat av: madde

jag har typ alltid velat bli fotograf o författare.

samma dröm hela livett :)

2008-10-16 @ 19:27:22
Postat av: Jenny

När jag var liten ville jag bli polis, doktor, sjuksköterska, lärare, lastbilschaffis, taxichaffis, skådelspelerska och artist. HAHA! Under mina år har mina drömmar förändrats lite... När jag började gymnasiet ville jag jobba med djur. Ett tag ville jag jobba på djurpark. Sen ville jag jobba på nåt ställe utomlands som tar emot skadade oc övergivna djur. Sen tröttnade jag totalt på djur. Nu vill jag jobba i butik (som jag gör) men jag vill oxå bli någon form av teckenspråkstolk och i framtiden skulle jag vilja bli guide/reseledare eller informatör för något företag :P. Haha...

2008-10-20 @ 12:04:09
URL: http://wanillashake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0