07:13

Jag vaknade idag av att telefonen vibrerade, jag trodde att det var alarmet så jag tryckte bort det så fort jag kunde. Men då såg jag att det var en person som hade ringt, klockan 07:13 på en lördagsmorgon, vem ringer då? Jo någon som inte har samma tid som mig och som snart ska till skolan. Jag fick dåligt samvete över att jag hade klickat bort samtalet så istället för att somna om gick jag upp och klädde på mig. För sist personen ringde missade jag faktiskt 3 samtal för att jag låg och sov, (personen måste tro att jag ligger och sover hela tiden) och efter en minut av det fjärde samtalet bröts det. Därför gick jag upp, klädde på mig, gick ut för att inte störa dem som sover och när jag kommit en bit bort ringer jag tillbaka, vi pratar i nästan sju minuter vilket betyder att bara det här samtalet kostade ungefär 60 kronor. Därför kommer jag bara ha råd att ringa en gång i månaden annars blir ju telefonräkningen skyhög. Det kan ju inte heller vara så billigt för den här personen att ringa till mig, egentligen borde det vara dyrare om man tänker på personens ekonomiska situation som är ganska annorlunda mot min.

Jag avslutar mitt inlägg med ett citat från personen:

"But when it's friendship it doesn't matter about the money."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0