Äta? Nej inte på en vecka nu

Jag vet att jag tjatar, men jag vill tillbaka.
Har kanske kommit på en bra idé men jag måste erkänna att det finns ett ganska stort hål i den.

I tisdags åkte jag upp till Sundsvall med min mor och morbror för att fira mina andra morbror Harri som fyllde 50.
På vägen upp stannade vi för att äta lunch och när vi kommer upp ungefär 2 timmar senare ja då ska vi äta smörgåstårta och tårta, det var gott men jag var inte så hungrig.
Ungefär tre timmar efter smörgåstårtan och tårtan är det dags att äta middag på världshuset, jag var inte hungrig och jag blev mätt efter förrätten, men efter den kommer en stor tallrik med kyckling och potatisgratäng in.
Jag tuggar i mig ena biten av mina två kycklingbitar och lite potatisgratäng, men sedan tar det stopp.
Men tro inte att det är slut än, nej, nu fick vi efterrätt också.
Chokladkaka som var väldigt "lagom" mättande med hallonsås, jag trodde att jag skulle få rulla därifrån.

På onsdagen på vägen hem stannade vi till vid en chinarestaurang som hade buffe och mongolisk bbq, hur gott som helst så det gick ju inte att inte äta.
När vi sen kommer till stockholm ungefär 2 timmar senare ja då ska jag käka med min kära kusin Emma.
Men vi tar en välbehövd promenad runt på söder innan vi sätter oss ner och äter sushi.
Vi ska sedan självklart avsluta dagen med kladdkaka och chocolate chip cookie.
Nu var jag mätt, men jag ska ju självklart inte klaga, vi har det ju bra här som kan äta så mycket.

Det enda jobbiga nu är när jag måste slänga mat, det är lite ångestframkallande när jag sitter här och äter så mycket OCH lämnar kvar och måste slänga maten, när det sitter andra i andra länder och svälter.
Usch nej, det är inte kul.

Men nu ska jag faktiskt avsluta mitt inlägg med att berätta att så mycket som jag och Emma skrattade igår har jag nog inte gjort på några dagar, det var skönt att få skratta så. :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0