Dreams

Drömmar, det är väl något alla har?
Jag vet inte om jag har kvar min dröm, den drömmen jag jagade hungrigt 2008 och början av 2009.
Jag lägger aldrig av tid för att jobba och förverkliga min dröm, det sker för sällan om jag ska lyckas.
Har jag tappat min dröm? Är det inte något jag vill längre? Var det något som jag trodde att jag ville?
Men vad ska man med drömmar till egentligen?
De är väl ganska värdelösa, flera kan man inte uppnå och om man nu lyckas uppnå dem, blir det som man trott? Förmodligen inte.
Varför ska man drömma om något när man istället kan leva i nuet?
Jo, drömmar är faktiskt bra att ha. De kan hjälpa en att lyckas och orka leva i nuet.
Känslan av att ha en dröm är ju utan tvekan något som känns underbart!
När man uppnår en dröm, det är oftast inte som man trott att det ska vara, oftast är det MYCKET bättre.
De jag vet om drömmar är att de är underbara, de kan föra samman människor som aldrig annars skulle ha träffats och de kan krydda livet med det där lilla extra för att det ska kännas riktigt bra.
Jag tror att jag snart kommer börja jaga min dröm hungrigt igen, det kommer jag behöver kanske bara en liten spark i baken för att komma i rätt riktning igen. För det är också det som är så bra med drömmar, andra kan hjälpa en att förverkliga en dröm när man bara behöver en liten knuff.
Jag vill följa min dröm!
Vill du följa din?


Kommentarer
Postat av: Madde

Jag kan ge dig en spark i baken så du böejar jaga igen! ;)

Jag har en dröm, en dröm jag hoppas inte ligger allt för långt borta. =D <3

2010-01-10 @ 20:13:01
URL: http://citrnhelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0