En slags hunger

Jag har kommit på en sak. En dröm kan man kalla det för. Jag vill se HELA världen. HELA jorden som vi lever på. Varför ska man inte göra det, nu när man har chansen att se det, under sitt liv på jorden. Se ALLT. Jag vill se hur det ser ut världen över, se de fattiga sidorna, de rika, de varma, de kalla. De förstörda, de nybyggda, de med en historia att berätta, fast det har alla platserna på jorden, men jag vill veta jordens historia.
För hur kommer det sig egentligen att det kan se så olika ut på alla dessa platser och varför då bara se det som finns omkring mig när jag kan se varje land.
Jag skulle villja gå från hörn till hörn på jorden, om nu jorden skulle haft hörn, från pärm till pärm som man säger om böcker, ALLT vill jag se, jag vill lära mig om olika kulturer, träffa olika människor, se andra platser som skiljer sig från Sverige, hitta andra platser som ser ut som Sverige.
Prova ny mat, lära mig förstå varför det ser så olika ut på olika delar av jorden, förstå människor.
Tänk va underbart det vore!
Har du tänkt på va häftig våran lilla jordglob är egentligen? Att det är så olika på olika platser, ingen plats är den samma, alla har olika historier att berätta.
Tänk om jag en dag har sett alla delar av jorden, fått uppleva allt som jag drömmer om.
Det är som en hunger för mig, det skapar en energi i mig som jag inte visste att jag hade.


Från flyget till Africaaaaaaa

Kommentarer
Postat av: Madde

Satsa på det =) Du kommer klara det om du verkligen vill! =)

2010-01-21 @ 01:01:12
URL: http://citrnhelvete.blogg.se/
Postat av: Manda

Vilken fin bild! :D

2010-01-26 @ 17:46:28
URL: http://pandamandas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0